Brak kontrolki aku i błąd 01117

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlopawlo2
    Classic
    • 2012
    • 21

    Brak kontrolki aku i błąd 01117

    zamówiony chińczyk-czekamy
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #2
    Brak kontrolki aku i błąd 01117

    Temat dość oklepany, ale muszę się upewnić nim zacznę głębszy demontaż.

    Po zakupie auta miałem problem z ładowaniem aku. Kontrolka gasła i ładowanie startowało po przygazowaniu do ok 1800 obrotów po wymianie regulatora. Nie chciało mi się rozmontowywać licznika więc problem został rozwiązany przez zamontowanie równolegle żaróweczki podłączonej do zasilania pompy wtryskowej i wzbudzenia. Zrobiłem regenerację altka i tak przejeździłem z 80 tyś. km bez problemów z ładowaniem.
    Wczoraj wsiadam przekręcam kluczyk i nie zapala się kontrolka akumulatora. Zaglądam pod maskę żaróweczka świeci i gaśnie po odpaleniu auta. Sprawdziłem miernikiem ładowanie jest w ok. 14,50V wiec chyba troszkę za duże. W VAG skacze od 14,44V do 14,52V. Zrobiłem test zegarów i wszystkie kontrolki obok się zapaliły oprócz kontrolki aku.
    Błędy:
    Kod:
    Friday, 28 February 2014, 13:08:45:0
    Control Module Part Number: 038 906 018 BQ
      Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  2112
               Software Coding: 00002
                Work Shop Code: WSC 31480
    1 Fault Found:
    01117 - Generator Terminal DF Load Signal
            27-00 - Implausible Signal
    Do tego kiedyś bawiłem się VAGiem i jestem praktycznie pewien, że w grupie 16 miałem podane nasycenie alternatora w procentach, a teraz cały czas mam 0%.
    Pytanie skąd VAG bierze odczyt w grupie 16? Padła dioda w liczniku?
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      parasite, Pod akumulatorem masz wiązkę instalacji elektrycznej w peszelku (plastik),a w nim idzie niebieski cienki kabelek od samego alternatora,który podaje impuls na altka ,aby go wzbudzić,sprawdź prawdopodobnie jest gdzieś przerwany,bardzo często pęka pod akumulatorem.
      Jest to jedyny niebieski kabelek.
      Miałem dokładnie taką samą usterkę ,borykałem się z tym sporo czasu,aż w końcu zadzwoniłem do gości od liczników i powiedziałem ,że chciałbym naprawić zegary ,bo nie mam m.in kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej,pan mi szybko wytłumaczył ,gdzie leży usterka i co zrobić ,aby ją usunąć,zrobiłem jak pan elektronik nakazał i po kłopocie
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • parasite
        L&K
        • 2011
        • 1368

        #4
        sebu, dzięki za wskazówkę. Jak ruszyłem kabelek to wypadła wtyczka
        Po dociśnięciu wtyczki kontrolka się zaświeciła. Kilka tygodni temu mechanik wyciągał rozrusznik i pewnie za lekko ją docisnął ehm
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz

        Pracuję...